
Situace, kdy se vám prostě přestane dařit, občas zažívá každý. Život obchodníka je zkrátka sinusoida, kde se střídá skvělé období s časy, kdy se nám moc nedaří. Neumíme domlouvat schůzky, zákazníci odmítají nakupovat atd. Zvládnout takové období je jedním z klíčů k úspěšnému obchodu.
V tomto článku vám poradíme, jak se zachovat a na co se zaměřit, když takové období nastane.
-
Přijměte negativní myšlenky
Základem, ze kterého vyjdete, je přijmout negativní myšlenky stejně tak, jako v úspěchu přijímáte ty dobré myšlenky. Přece se říká, že na všem zlém je něco dobré. Nesmíte se v negativitě utápět. Zkuste se na toto období podívat jako na čas zkoušek, které vás po překonání zase něco nového naučí.
Sami jste již v životě jistě zažili momenty, které pro vás byly velmi obtížné, ze začátku dokonce dost možná vypadly nepřekonatelné. Nakonec, když jste se přes to dostali, jste se toho hodně naučili nebo bylo potřeba přehodnotit dosavadní přístup a zjistili jste, že jste na tom ještě lépe než předtím.
-
Zaměřte své úsilí na základní obchodní činnosti
Z krize se dostanete ven nejrychleji, pokud se soustředíte na elementární (základní) dovednosti obchodníka. Nadstavbou se v tomto období nerozptylujte (tím myslíme budování sociální sítě, zlepšování image apod.).
Vytvořte si akční plán základních obchodních aktivit. Zařaďte ale jen např. kontaktování nových klientů a obchodní jednání (nic komplexnějšího) a zapište si zde čísla na každý den v týdnu. Může to být např. oslovit 10 nových zákazníků nebo mít 3 jednání atd.
Zkušenosti obchodníků to potvrzují. Jakmile se soustředíte na výše naznačenou podstatu obchodu, začne se vám dříve či později dařit. Nadstavbu řešte až poté, jakmile budete v pohodě – to vám pak půjde mnohem lépe a vy nebudu frustrovaní.
-
Sdílejte své starosti s těmi, kteří vám naslouchají
Říká se, že sdílená radost je dvojitá radost a sdílená starost je poloviční starost – řiďte se tím. Jestliže se vám nedaří, podělte se o to s kolegy, rodinou či známými a klidně je i poproste o zpětnou vazbu.
Mezi kolegy je ideální příležitostí pro sdělení pocitů porada s vyhrazeným blokem ke sdílení tzv. best practices. Právě tak můžete získat cenné nápady, které vám později pomohou i v úspěšném období.
-
Využijte techniky a nástroje podpory zaběhnutí správných návyků
Použít můžete např. oblíbený buzerlístek nebo metodu to do-today z knihy Konec prokrastinace.
Další možnosti jsou mobilní aplikace Call Smartly nebo RPG hra habatica.com.
-
Měli byste nejen brát, ale i dávat
Bohužel rozebrání celého tohoto principu by zabralo příliš dlouho, ale kdo má blízko ke spiritualitě ví, že tento princip skutečně funguje. Podstata by se dala shrnout takto: „Co můžu udělat pro svět?“
Jakmile se otevřete, začnete sdílet své know-how, budete podporovat potřebné a budete mít ze sebe daleko lepší pocit, tedy pocit, že to celé dává smysl. Může se tak stát, že se vám tento přístup vrátí v podobě nových obchodů, které se objeví takříkajíc jako blesk z čistého nebe.
A co když to skutečně nebyla ta správná cesta?
Nedejte se odradit prvním neúspěchem. Překážky tu má každý a stejně tak každý občas narazí na nějaký problém, který je pro něj náročná výzva. Rozhodně byste neměli utéct při prvních větších obtížích.
Na druhou stranu se však naučte poznat, kdy jste se opravdu dostali do slepé uličky a je potřeba to otočit zpět nebo se nasměrovat úplně jinam. Někdo se zkrátka narodil, aby vedl ohromné korporace, někdo si musí projít třikrát syndromem vyhoření, než se najde tam, kde patří a jiný zase má brázdit české silnice jako obchodník.
Cíl je sice stejný, ale každý si musí najít svou vlastní cestu, která mu sedí.
Přidejte odpověď