Jak během chvilky zklidnit svou mysl?

Jak během chvilky zklidnit svou mysl?

Může to být náročný den, starosti o děti, vyhazov z práce, zkouškové období nebo cokoliv jiného. Každý občas máme den, kdy nejsme schopni naladit se na vlnu pohody a přestat myslet na vše, co nás trápí.

Pokud byste se rádi hodili do pohody, ale zrovna vám to nejde, vyzkoušejte těchto 5 tipů:

Dechová cvičení pro zklidnění celého těla

Při stresu má většina lidí tendence dýchat mělce. Tím však dochází k nedostatečnému prokrvení. Výhodou je, že pokud na to přijdete, stačí pár hlubokých a pomalejších nádechů a ihned se ucítíte lépe.

Tato jednoduchá technika funguje, používá ji řada celebrit, moderátorů, ale i úplně normálních lidí.

Při nádechu počítejte alespoň do pěti, aby byl dostatečně dlouhý. Pokud máte větší plíce, může to být i déle.

Protáhnutí se díky youtube videí

Využijte technologie, stáhněte si nějakou aplikaci nebo zapněte youtube. Video, kde vám profík předcvičuje, nebude problém najít.

Cílem ale nutně není se zpotit, nýbrž protáhnout si ztuhlé svaly, prokrvit tělo a dát se do pohody. Program cvičení by tomu měl odpovídat.

Kratičká procházka a čerstvý vzduch

Změňte prostředí. Stačí třeba patnáctiminutová procházka blízkým parkem nebo si s čajem sednout na své zahradě. Klidně si s sebou vezměte i sluchátka a poslouchejte oblíbenou hudbu.

TIP: zkombinujte provětrání se s hlubokým dýcháním.

Seznamy dobra

Pořád jste ve stresu? Zkuste si připomenout něco, co se vám povedlo, na co jste pyšní nebo co je na světě krásné. Udělejte si prostě 5 minutovou pauzu a popřemýšlejte, koho jste potěšili, za co byste se pochválili atd. Ideálně si to říkejte nahlas – to abyste se lépe vnímali.

Cílem je pomoct podvědomí nastartovat pozitivní myšlenky. Uvidíte, že dobrá nálada je blíže, než si myslíte.

 Vůní k pohodě

Vůně odpradávna měly magickou moc. Vezměte si tu, která vám vyhovuje nejvíce. Ideálně, jestli to bude vanilka, kokos, citron, jasmín nebo grapefruit. Ty mají nejlepší relaxační účinky.

 

Většina lidí po náročném dni sedí vyčerpaně u televize a totálně vyšťavení sledují krimi seriál plný agresivních dialogů, akce, dramatu apod. Možná si myslíte, že to v unavenosti ani nevnímáte, avšak váš mozek rozhodně ano.

Udělejte raději něco jiného, čím se večer můžete unavit, ale váš mozek to nebude vnímat žádné napětí.

Můžete si třeba napustit vanu, poslouchat uklidňující hudbu, audioknihu, číst si nebo si opakovat nějakou svoji uklidňující mantru. Určitě choďte včas spát, abyste nebyli unavení. To vše může zásadním dílem pomoci k vaší celkové psychické pohodě.

Autor: Hlavní redaktor 27 článků
Hlavní redaktor myfairway.cz

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*