
Základem je zákaznický servis, byť jednorázový
Jako správný prodejce musíte vždy zajistit kvalitní zákaznický servis. U většiny obchodních pozic jde o to, aby se vám klienti vraceli a zůstali vám věrní, ve směnárně je to však poněkud jiné. „Do té samé směnárny se vrací zhruba 7 % zákazníků. Většina klientů jsou cizinci, co se rozhodli Prahu navštívit a potřebují si ten daný den směnit peníze. Takže z jedné návštěvy musíte hned získat co nejvíc,“ prozradila nám bývalá zaměstnankyně směnárny v Praze 1.
V praxi se to odrazí nejen na zisku směnárny, ale především na výplatě směnárníka. Fixní plat ve směnárně se pohybuje kolem 15–20 tisíc, samozřejmě provizní část je na zaměstnanci směnárny. Vždy musíte být 100% a profesionální. Proto není tajemstvím, že v každé lepší směnárně jsou zabudované kamery, které hlídají nejen zákazníky, ale především zaměstnance. Na základě kamerového záznamu se pak může stát, že mu budou z nějakého důvodu odměny strženy či naopak přidány.
Jaké obchodní metody tedy pracovník ve směnárně využívá? Trik s názvem 0% comission
Dávno jsou doby, kdy s vámi směnárník flirtoval, abyste si náhodou nevšimli, že vám účtuje trochu jiný kurz. ČNB je přísná a směnárny musí být také. Proto nejlepší metodou, jak může směnárník vydělat, je sjednání výše poplatku. Jenže proč některé směnárny žádné poplatky nemají? Slogan „0% commision“ je jen reklamním trikem některých směnáren s účelem nalákání klienta. Každá směnárna musí vždy mít alespoň nějaká procenta z prodeje, jež jim zajišťují právě poplatky, se kterými směnárník manipuluje. V konkurenčním boji se však mnoho z nich uchýlí ke klamavé reklamě s 0 %.
Přidejte odpověď