
1. Vyberte si klidné místo
Na tento typ rozhovoru si udělejte čas, nepřepadejte nadřízeného na chodbě nebo při cestě z meetingu. Naplánujte si společnou půlhodinku v klidném prostředí, kde nebudete rušeni. V závislosti na tom, jak přátelský vztah máte, můžete šéfa pozvat do blízké kavárny, kde se pracovní hierarchie stírá. Možná se uvolníte a bude se vám lépe komunikovat, než v jeho kanceláři nebo zasedačce.
2. Emoce stranou
Ať už se trápíte, nebo se cítíte chováním nadřízeného poškozeni či demotivováni, v rozhovoru s ním nevyužívejte emoce. Vygradujete zbytečně konverzaci, která pak nakonec bude plná osočování a na jasné a stručné shrnutí situace možná ani nedojde.
3. Připravte se dopředu
Na tento rozhovor se pečlivě připravte. Dejte dohromady konkrétní případy, na kterých nadřízený jasně pozná, co se mu snažíte říct. Pokládejte přímé otázky. Vše si napište a poznámky si s sebou vezměte. Tak alespoň neztratíte nit hovoru.
4. Zkuste i chválit
Kritika se lépe chápe, když je v ní trochu chvály :-). Neděláme si legraci, je to opravdu tak. Snažte se vymyslet něco, co můžete pochválit a na tom celou konverzaci postavte.
5. Nebojte se
Buďte otevření a nepodléhejte strachu. Strach ochromuje, je to prázdná emoce, která vás okrádá o dech a sílu hlasu. A pokud máte trošku drsnějšího nebo arogantnějšího šéfa, pozná že se bojíte a nebude vás brát vážně (pak samozřejmě jde o to, zda je moudré na takovém místě setrvávat…).
6. Zmiňte své výsledky
Nezapomeňte zmínit, jak se vám navrhovaná změna promítne do kvality nebo výkonu práce. A na to by mohl šéf slyšet. I jeho cílem by měla být pohoda, ve které budou moci zaměstnanci efektivně pracovat.
Pokud jste nedostali ten správný feedback, nebo sledujete, že se přístup nadřízeného k vám změnil k horšímu, nesnažte se to „vydržet“.
Přidejte odpověď