Jak mít úspěšný podzim/zimu? 22 tipů od podnikatelů, kteří se podzimní deprese rozhodně nebojí 3/3

11. Nebojte se sem tam zhřešit 

Je libo dobré kafíčko či dortíček? Vůbec, ale vůbec se nebojte si sem tam dopřát něco hříšného. Ať už myslíte na hamburger nebo pečené koleno, jděte do toho. Ale opatrně – zkuste si z tohoto „hříchu“ udělat týdenní pravidlo, tzn. určete si „hříšný den“ (doporučujeme sobotu).

12. Ranní meditace – skvěle zklidní mysl

„Ocením, že mohu ještě chvíli zůstat v posteli, věnuji se ranní meditaci, přečtu několik stran právě rozečtené knihy a soustředím se na podstatné úkoly dne, které mi pomůžou na mé cestě.

13. Sauna + studený bazén = nastartuje vás do nového dne

Vladimír, chodí na podzim do sauny pravidelně + přidává cvičení: „Právě přes zimu je ten nejlepší čas chystat tělo na léto, takže i ve fitku si člověk přijde na jiné myšlenky a potká se s lidmi, se kterými se výhradně nemusí bavit o práci, ale třeba o sportu.“

„Podzim je období, kdy začínám chodit pravidelně do sauny a pak jsem v pohodě nejen na podzim, ale celý rok, protože mě z akce nevyřadí chřipky nebo angíny,“ radí Ondřej, který to má v malíčku.

Třeba Daniel pomalu přechází z venkovního cvičení a sportů do hal a fitek. „Přidávám saunu spojenou s ledovým bazénkem. A celkově můj tip proti únavě: Držet si svůj směr a dělat, co tě baví, posouvá a navíc i pomáhá druhým.“

14. Kvalitní spánek je alfa omega výkonnosti

„Dopřávám si kvalitní spánek – v tom případě necítím únavu. Když se málo vyspím nebo jdu pozdě spát, je to podstatně horší. Na podzim a v zimě více spím,“ říká Lucie.

James  se bez kvalitního odpočinku ve formě spánku prostě neobejde: „Každý víkend pravidelně vypnu tak, že se pořádně prospím – to je pro mě jeden z momentů, kdy nepřemýšlím nad prací. Druhý moment je při sexu a třetí, když se cpu nějakým dobrým jídlem. V těchto jediných 3 situacích v mé hlavě neproběhne myšlenka, co jsem měl udělat, komu teď volat, co vyřídit atd.

15. Relaxujte sami, mít čas jen sám pro sebe je důležité

Tím, že budete trávit čas sami se sebou, se o sobě taky hodně dozvíte. Běžte si sami sednout třeba do kavárny nebo si zajděte do kina. Poznáte tak, že nepotřebujete okolí ke svému fungování, soustředíte se tak pouze na svoje myšlenky, nikdo vás nebude rozptylovat. Vlado Horák doplňuje: „Na mne nejvíc zabírá příroda a ticho. Takže třeba turistika, místa, kde není moc lidí.“

16. Jeden víkend v měsíci věnujte jen sobě

Lucie radí: „Já osobně relaxuju tím, že jsem sama a nikdo na mě nemluví. Minimálně jeden víkend v měsíci mám pro sebe a nikoho tam nepustím. To si musím držet, protože jak jsem hodně logická, lidé a jejich povídání – především o sobě – mě vyčerpává.“

17. Zůstaňte o víkendu v posteli o trošku déle a užijte si to, pokud to jde

„Spánek je základ. Nejlepší je to ale o víkendu, kdy business opravdu stojí, je fajn si udělat na sebe čas a věnovat se tomu, co nás baví a nakopává.

18. Naordinujte si každý týden jednu zajímavou přednášku či workshop

Akcí je v celé republice opravdu hodně – ať už jsou to křty knih o seberozvoji, workshopy na témata, která vás skutečně zajímají, nebo přednášky inspirativních lidí – koučů, mentorů a ředitelů úspěšných firem.

20. Na e-maily a zprávy odpovídejte v klidu, postupně

Daniel má perfektní radu: „V létě mě slunko vždy velmi rychle vyžene z postele. A jsem ready na celý den. Na podzim jsem trošku vláčnější. A u těch 20 zpráv, co tam naskákaly přes noc, si dám načas. Teprve ve volných chvílích se dostanu k „reakčnímu času“ – to je to, co po vás svět chce.“

20. Čtěte, čtěte, čtěte! Vzdělávejte se

Vlado zmínil jednu velice důležitou věc – knihy, potažmo vzdělávání: „Můj rituál je uvařit si dobrý čaj, zapálit svíčky a u toho čtu nějakou zajímavou knížku nebo časopis, na který jsem neměl čas. Anebo studuju cizí jazyk. Je to o sebezdokonalování.“

21. Přetvořte svůj pracovní stůl v místo, kde budete rádi trávit čas

Když budete většinu času něco hledat v poházených papírech po stole nebo se soustředíte na mrtvou kytku v květináči, efektivita práce bude hodně nízká. Důležité je si vytvořit takový pracovní prostor, ve kterém se cítíte dobře. A co že si na nástěnku nalepíte plakát Elona Muska nebo Sheryl Sandberg, pokud vám to budete pomáhat si udržet fokus, bravo.

22. Zlepšete si náladu kvalitní hudbou

Jedním z účinných pomocníků při stresu je hudba. Při ní se tělo zklidní, odpočine a vykouzlí úsměv na tváři. Hudba naladí pocit harmonie a ticha.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*