10 přikázání obchodníka nové generace 1/2

1. Udržuj si vnitřní klid a věř v úspěch

Udržuj si vnitřní klid, nenervuj se, zda uzavřeš obchod či nikoliv, zůstaň soustředěný na přítomnost a na svého klienta. Věř, že se ti podaří dosáhnout úspěchu, kterým ovšem nemusí být přímo uzavřený obchod, ale třeba zjištění potřeb klienta nebo získání jeho důvěry.

2. Zaměř se na cíl a běž vytrvale za ním

Měj na paměti, čeho chceš dosáhnout, a běž vytrvale za tím. Každý se potýkáme s překážkami, nevadí, když neuspěješ jednou, dvakrát nebo třikrát, prostě vytrvale a trpělivě miř ke svému cíli. „Pojmenuj si účel – proč děláš, co děláš. Účel, který ti dodá sílu jít dál, když tě stíhá neúspěch za neúspěchem,“ radí Jiří.

„Mnohdy jsem se jako obchodník ve svých začátcích setkal s tím, že jsem neplnil své prodejní čísla, přesto jsem vytrvale sledoval jasně svůj cíl, tedy jaké tržby chci měsíčně i ročně dělat, a hledal jsem cesty, jak těchto tržeb v prodeji dosahovat. V mnoha případech po vytrvalé práci výsledky nebyly, ale v průběhu střednědobého horizontu (6-12 měsíců) se nakonec výsledky dostavily, mnohdy jsem ani „nevěděl jak“. Jsem však přesvědčen, že to bylo právě díky vytrvalému zaměření na cíl. Focus je velice mocný nástroj nejen obchodníka,“ dodává autor.

3. Uč se budovat vztahy a porozumění

Jako obchodník sice umíš dobře prezentovat a argumentovat, ale je potřeba, abys dokázal vytvořit vztah se svým zákazníkem a skutečně porozuměl jeho potřebám, abys mu svůj produkt mohl nabídnout s čistým svědomím. Obchodníci jsou velmi špatní psychologové, ale právě psychologie je základ pro vybudování vztahu s klientem. „Prodávej pochopením člověka, ne argumenty,“ uvádí Jiří i ve své knize.

4. Udržuj si morální a etické hodnoty

Obchoduj podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Pokud zjistíš, že tvůj produkt zákazníkovi nepomůže, nevnucuj mu ho. V tom je rozdíl mezi obchodníky a prodejci. „Měřítkem úspěchu by měla být odpověď na otázku: Vykonal jsem tuto činnost podle nejlepšího vědomí a svědomí?“ radí Jiří.

5. Nezapomínej na duševní rozcvičku

Před každou schůzkou se vnitřně nalaď napozitivní vlnu vítězství. Představ si se zavřenýma očima, jak bude následující schůzka probíhat: s úsměvem se zdravíš s klientem, naprosto přirozeně přecházíte v důvěrný rozhovor, který se postupně vyvíjí až v obchodní vyjednávání a uzavření objednávky/smlouvy. Nakonec usedáš po schůzce zpět za volant s velmi dobrým pocitem z odvedené práce obchodníka. Jsi vítěz. A teď… běž do akce!

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*