Dobrý obchodník pozná, kdo naproti němu sedí! 2/2

Klient senzorický

Senzorika je podle Junga aspekt přijímání informací. Senzorický typ je typem tělesným, hmatovým, a čichovým. Všechno musí ohmatat. To, na co si může sáhnout, to platí. To, co je nepředstavitelné, nereálné a nehmotné, to neplatí. Žije v přítomnosti teď a tady a budoucnost si představuje hůře nebo vůbec. Často má z budoucnosti strach. Ze změn samozřejmě také.  Pokud například děláte poradenství z oblasti investic, prosím, nenuťte tomuto typu nic vzdušného a nehmotného – žádné akcie rozvíjejících-se trhů. Tento klient půjde po hmotě – nemovitosti, komodity aj.

Pokud je extrovertní, pak miluje výzvy a překážky. Chce si dát do těla a chce v životě něco dokázat. Pokud mu nabízíte něco jednoduchého, nemusí to být po něj zajímavé. Žádná výzva = nuda.  Pokud je introvertní, pak miluje komfort, péči a pohodní. Chce blaho rodiny a chce ho napořád. Nemá rád stres, změny a nepohodlí. To mu dejte a bude spokojen.

Klient intuitivní

Intuitivní typ má silně rozvinutou intuici, přes kterou mu chodí nápady, myšlenky či vize. Také může umět automaticky pracovat s časem – přijde v pravý čas na pravé místo. Ten se má, co? Pokud je extrovertní, pak je to vizionář, jak se patří. Myšlenky a nápady srší jedna za druhou a vždycky přijde na to, jak to udělat. Dívá se daleko do budoucnosti a v přítomnosti je někdy velmi nepraktický . Co ho zajímá? Například z oblasti investic nástroje, které jsou klidně imaginární a mají velký potenciál do budoucnosti – kryptoměny, papírové investice aj.
Pokud je introvertní, pak je to takový chodící filozof.

Může působit zasněně či nepřítomně. Praktické věci mu také moc nejdou, za to umí krásně pracovat s časem kairos. Vyskytne se v pravý okamžik na pravém místě, autem jezdí na zelenou a na metro přichází ve chvíli, kdy metro přijíždí. Náhoda? Ne, jen jeho silná stránka. Co jo zajímá? Zajímají ho trendy a umí je i odhadnout. Koupí od vás to, co bude v budoucnu v trendu. Nepotřebuje tolik možností a může koupit jen jednu věc, na níž vydělá.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*