
Jak na nábor zaměstnanců online?
Zaměstnavatelé, u kterých to již v loňském roce bylo možné, přešli na nábor zaměstnanců online. Spolu s koronavirovou epidemií nebylo možné organizovat pohovory tak, jak byly firmy zvyklé. Na začátku byl strach z nákazy a ze šíření koronaviru, uprostřed byla nepraktičnost protikoronavirových opatření a nakonec to společnosti vyřešily nábory zaměstnanců online. Byly firmy, pro které nebyl nábor zaměstnanců online možný, většinou se to týkalo manuálních prací. Zde byl pracovního pohovor odsunut nebo proveden za hodně omezených podmínek.
Velké množství firem a zaměstnavatelů ale zjistilo, že nábor zaměstnanců online je možný a v mnohých případech i pohodlnější, je ale nutné říci, že obě strany, uchazeč i zaměstnavatel, se na takový pracovní pohovor musely pečlivě připravit a také si připravit vhodné prostředí. Co však zůstalo stejné, je důležitost správně sestaveného životopisu. Výhodou je, že je na internetu k dispozici pro životopis vzor ke stažení zdarma.
Jak se připravit na pohovor online?
Příprava na pohovor je snadná a všichni uchazeči o zaměstnání mohou bez obtíží nábor zaměstnanců online absolvovat. Šéfové firem a zaměstnavatelé řídí své podniky z domu, manažeři vedou své týmy online z domu a využívají k tomu sdílené sítě, mobilní telefony, internetové připojení, notebooky, tablety, stolní počítače apod. Nezbytné je:
- neomezené volání,
- internetové přípojení,
- firemní sdílení dokumentů a souborů,
- služební e-mail,
- technické vybavení apod.
Výbava na home office režim, práci z domu či nábor zaměstnanců online je podobná tomu, co potřebují děti školou povinné na online výuku. Příprava na pohovor online je tedy například mnohem jednodušší, pokud už v domácnosti běží například online výuka dětí. Člověk, v home office režimu, se musí velmi dobře organizovat a musí mít rozfázovaný celý den, aby stihl všechny své pracovní povinnosti. Zároveň je ale nutné mít pevně stanovený čas, kdy s prací člověk začíná a končí, protože home office režim svádí k tomu pracovat kdykoliv je třeba (ráno, v poledne, odpoledne, večer, v noci). Příprava na pohovor online je v mnoha ohledech totožná s konceptem celého home office režimu. Co se týče obsahu pohovoru online, platí tam v mnohém stejná pravidla, jako u osobního pohovoru. Například by obě strany měly před pohovorem provést výpočet čisté mzdy a být připraveny otázku financí prodiskutovat.
Jak se připravit na pohovor online z pohledu zaměstnavatele?
Jak vést pracovní pohovor? U menších firem většinou pohovor vede osobně majitel firmy, u středních a velkých firem již jak vést pracovní pohovor závisí na personálním oddělení. Vždy je nezbytné zajistit online platformu, na které bude pracovní pohovor probíhat. Telefonní hovor v tomto případě nestačí. V současnosti je nejoblíbenější a mezi firmami nejvíce používaná platforma Zoom Meeting, který umožňuje přenášet obraz i zvuk pomocí jednoduchého přihlašovacího odkazu a může se zúčastnit více účastníků.
Přidejte odpověď