
1. „Dnešek je ten zítřek, kterého jste se včera tak obávali, pamatujete?“ – Dale Carnegie
Tenhle nesmrtelný autor nás naučil, jak působit na lidi, ale také to, jak se nezbláznit z různých stresových situací. Těch je v salesu tolik, že obchodník – pokud tedy chce být úspěšný – si musí vypěstovat radar na starosti. Pokaždé, když si tvoříte domněnku, zastavte se. Uvědomte si, že nemůžete predikovat budoucnost. Připravit se na možné varianty – ano. Ale nesmyslně se strachovat, když se 99 % těchto hororových situací stejně neodehraje, je v salesu naopak neakceptovatelné.
2. „Očekávejte neočekávané“ – Tony Robbins
Obchod není vždycky předvídatelný. Kolikrát jste se poplácali po zádech, že je ruka v rukávě, a klient najednou ticho po pěšině? V začátcích je sales jedna velká neznámá, ale i po letech vás dokáže překvapit. Dle Robbinse máme sami sebe pozorovat, jak v nečekaných situacích reagujeme, a vyhodnocovat, jestli jsme s takovou reakcí spokojení – jestli koresponduje s tím, jací chceme být?
3. „Bezpečné je riskantní“ – Bill Taylor, Harvard
Začátek konce obchodníka je chvíle, kdy je se sebou spokojený. Řekne si, tohle mi stačí, a přestane dělat všechny aktivity, které ho k úspěchu vůbec dovedly. Motto „Safe is risky“ je připisováno marketingovému mágovi Sethu Godinovi, pár let předtím jej ale použil ve své akademické publikaci Bill Taylor. Rozvedl ho tímto způsobem: „Manažeři a podnikatelé čelí dvěma zcela odlišným typům risku; 1) že udělají se svou firmou odvážný krok a narazí, 2) že nezvládnou se svou firmou udělat odvážný krok, a tak narazí.“ Schválně, dívali jste se někdy na rozhodování tímto způsobem?
Přidejte odpověď